Istraživanje američkih i njemačkih znanstvenika je pokazalo da konzumacija tamne čokolade može ublažiti probavne poteškoće. Istraživači iz Children's Hospital & Research Centera u Oaklandu su u suradnji s njemačkim kolegama sa sveučilišta Heinrich Heine otkrili da flavonoidi iz zrnca kakaa u tankom crijevu ograničavaju izlučivanje tekućine koja dovodi do dijareje.
Po njihovom mišljenju, flavonoidi bi mogli poslužiti kao temelj za proizvodnju prirodnih suplemenata namijenjenih ublažavanju simptoma dijareje.
U istraživanju objavljenom u Journal of Nutrition znanstvenici su utvrdili da flavonoidi iz kakaa onemogućavaju djelovanje proteina po imenu CFTR koji u tankom crijevu regulira lučenje tekućine.
Podaci pokazuju da se samo u SAD svake godine 2,4 milijuna posjeta liječniku odnosi na ovakve poteškoće s probavom koji mogu dovesti do dehidracije, što je posebno opasno za djecu mlađu od 5 godina te starije osobe.
Podaci o korištenju kakaa u tretiranju dijareje su zabilježeni još u 16. stoljeću u Južnoj Americi, no tek je sada utvrđeno na čemu se temelji takav učinak.
The Mercury News
03.10.2005.